Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In kort bestek, dus niet uitputtend, geeft de auteur (orthopedagoog) informatie over hechting en hechtingsproblemen in historisch, diagnostisch en methodisch perspectief voor studenten en hulpverleners SPH. Uitgangspunt is het al dan niet slagen van een aansluiting tussen de behoefte van het kind en het antwoord van de wereld (De Lange). Bij een dergelijke 'fundamentele relatie' is sprake van 'hechting'. Een verstoring van deze relatie levert een diversiteit van hechtingsstoornissen en hechtingsproblemen op. De auteur bepleit een professionele zoektocht naar de meest ideale behandeling als eclectisch werken. Diverse (in de praktijk getoetste) strategieën en modellen passeren de revue. De publicatie bevat tevens een overzicht van de werkwijze en doestellingen van instellingen op het gebied van voorlichting/advisering, ambulante, residentiële en semi-residentiële hulpverlening en van nieuwe ontwikkelingen met invloed op het begrip 'hechting' (adoptie, autistische stoornissen, thuisloosheid). De met betrekking tot taalgebruik en indeling goed toegankelijke brochure bevat diverse praktijkvoorbeelden, een actuele literatuurlijst, adressenlijst en lijst met afkortingen. Saai omslag. © NBD Biblion
Social welfare methods --- hechtingsstoornissen --- hulpverlening --- begeleidingsmethodieken --- hechting (psychologie) --- Hechtingsstoornissen.
Choose an application
1.The corporate cottage 2.Strategie, het dak van de corporate cottage 3.Rumoer in de cottage 4.Met de regenpijp omhoog 5.De funderingen Bijlage: Wetenschappelijke onderbouw
658 --- 65.012.4 --- bedrijfsstrategie --- besluitvorming --- leiding geven --- organisatieleer --- Business management, administration. Commercial organization --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management --- Management. --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat
Choose an application
Dit boek geeft een overzicht van leervaardigheden die van belang zijn voor zelfstandig leren. Wat houdt zo'n leervaardigheid precies in? Hoe kunnen leerlingen die leervaardigheid leren? En wat is er bekend over de effectiviteit van onderwijs in die leervaardigheid? Dit zijn vragen die in dit boek aan de orde komen. Het boek biedt een wetenschappelijk onderbouwd overzicht. Tegelijkertijd blijft het dichtbij de onderwijspraktijk. Veel aandacht wordt besteed aan het 'hoe' van onderwijs in leervaardigheden. Er worden voorbeelden, suggesties, procedures en methodes gegeven die in het onderwijs van alledag van pas kunnen komen. Stappenplannen voor het schrijven van verslagen en voor het leren in groepen, bijvoorbeeld. Maar ook een checklist waarmee leerlingen hun huiswerk kunnen controleren. En manieren om 'kritisch denken' te bevorderen. Ten slotte wordt aandacht besteed aan de vraag hoe een samenhangend onderwijsprogramma voor leervaardigheden eruit zou kunnen zien. (Bron: covertekst)
Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- Secondary education --- studievaardigheden --- zelfstudie --- voortgezet onderwijs --- studiemethoden --- Study methods --- leertechnieken --- leren leren --- zelfstandig leren --- 450.8 --- Leervaardigheden --- Zelfstandig leren --- 043391.jpg --- Studiemethode: secundair onderwijs --- Methodiek van het studeren
Choose an application
Continuing this excellent series, "Microorganisms in Foods 7" describes the role of microbiological testing in modern food safety management systems. It explores how risk assessment and risk management can be used to establish goals - known as "tolerable levels of risk" or "food safety objectives" - for use in controlling foodborne illness, and provides guidelines for establishing effective management systems to control specific hazards in foods. It describes the respective roles of industry and government, recognizing that it is through their collective actions that effective food safety systems are developed and verified, and helps countries determine whether imported foods have been produced with an equivalent level of protection. This groundbreaking book will be of interest to food microbiologists, researchers, and others in the food industry, regulatory agencies and academia worldwide. The information has been prepared by the International Commission on Microbiological Specifications for Foods (ICMSF). The ICMSF was formed in response to the need for internationally acceptable and authoritative decisions on microbiological limits for foods moving in international commerce. Currently, the membership consists of eighteen food microbiologists from eleven countries, drawn from governmental laboratories in public health, agriculture, and food technology, from universities and from the food industry.
579.67 --- 664.019 --- #abib:almm --- Food microbiology --- Faults and defects of preserved foodstuffs. Food contamination. Contaminants --- Voedingsmiddelentechnologie --- Voedingsmiddelentechnologie. --- 664.019 Faults and defects of preserved foodstuffs. Food contamination. Contaminants --- 579.67 Food microbiology --- FOOD MICROBIOLOGY --- FOOD CONTAMINATION --- FOOD POISONING --- METHODS --- STANDARDS --- PREVENTION AND CONTROL
Choose an application
De weg naar zelfbepaling; er is veel over geschreven en gepraat. Hoe zouden begeleiders en organisaties zich jegens de clint moeten opstellen om de positie van de clint onafhankelijker te maken. Theoretisch is het allemaal goed onderbouwd en weet iedereen, die met mensen in een afhankelijke situatie werkt, dat het bepalen voor clinten een afgesloten station is en dat we clinten moeten ondersteunen in hun proces ongeacht hun niveau of positie. Maar na de visie komt de praktijk. Begeleiders en teams hebben hulpmiddelen nodig om bij zichzelf een veranderingsproces op gang te brengen; alleen zo kan de clint op weg geholpen worden zonder dat er sprake is van betutteling of overvraging. Verandering van houding en werkwijze begint vaak bij kleine dagelijkse situaties. In dit boek wordt methodische ondersteuning geboden. De methodiek wordt eerst ingeleid en vervolgens inzichtelijk uitgewerkt in casustiek binnen concrete begeleidingssituaties. Ook nieuwe ontwikkelingen en opgedane ervaringen Met methodiek worden uitvoering uitgewerkt. Tevens worden er voor teams en organisaties handvatten aangereikt om de visie van emancipatorische begeleiding in de praktijk vorm te geven. Via gelijkwaardigheid naar zelfbepaling is geschikt voor studenten HSAO en medewerkers in de zorgsector. Het geeft voor familie en clinten inzicht in een manier van werken in voorzieningen. Het toont tevens de vaardigheden die belangrijk zijn om zicht te krijgen in de belevingswereld van clinten. Willem Kleine Schaars geeft onder de naam AKS-trainingen als zelfstandig trainer lezingen, workshops en trainingen aan teams in Nederland, België en Duitsland waarbij onder andere de invoering van de methodiek, een clintgerichte benadering, coaching en teamwerking centraal staan. Ook ondersteunt hij stichtingen biij het implementeren van de methodiek. De auteur publiceert regelmatig in verschillende bladen Inhoudsopgave : : Voorwoord Inleiding 1. De clint centraal 1.1 Zelf kiezen en zelfbepaling 1.2 Overvragen en Betuttelen 1.3 Afhankelijkheid van de clint in relatie tot de onafhankelijkheid van de begeleider 1.4 Staat de clint wel echt centraal? 1.5 Gelijkwaardigheid, macht en eigen verantwoordelijkheid 1.6 Zienswijze waarin de clint wel uitgangspunt is 2. Uitleg van de methodiek 2.1 Rolbeschrijvingen procesbegeleider en zaakwaarnemer 2.2 De procesbegeleider 2.3 De zaakwaarnemer of werkbegeleider 2.4 Opbouw van het gesprek 2.5 Rapportage en verslaglegging 2.6 Samenwerking procesbegeleider en zaakwaarnemer 2.7 Groepsprocesbegeleiding en zaakwaarnemerschap 2.8 Het teamlid als observator 2.9 Menswaardigheid 2.10 Grenzen in een team 2.11 Verantwoording afleggen aan het team 2.12 Feedback 2.13 Voorwoorden voor een goed verloop van procesbegeleiding en zaakwaarnemerschap 3. Nieuwe ontwikkelingen in de methodiek 3.1 Andere communicatievormen 3.2 Gebruik van video 3.3 Methodiek en dag- of activiteitencentrum 3.4 Rol van ouders en familieleden bij de methodiek 4. Implementatie van de methodiek in de organisatie 4.1 Het rupsmodel 4.2 Welke kwaliteiten passen bij welke begeleider? 4.3 Kwaliteiten in een team 4.4 Coaching 4.5 Bewonersraad 4.6 Clintenraden 5. Basishouding van de hulpverlener 5.1 Communicatie 5.2 Gedrag en oordeel 5.3 Aanvaardbaar en onaanvaardbaar gedrag 5.4 Gedragsraam 5.5 Probleemgebieden in het gedragsraam 5.6 Actief luisteren en serieus nemen 5.7 Ik-boodschappen 5.8 Jij-boodschappen 6. Procesbegeleiding en zaakwaarnemerschap: drie casussen 6.1 Koos zoekt een vrouw 6.2 Vier oudere heren in hun eigen huis 6.3 Van rood naar geel Tot slot Opdrachten Literatuur
gelijkwaardigheid --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- personen met een mentale beperking --- methodologieën --- methoden van het sociaal werk --- cliënt-hulpverlener relatie --- Social welfare methods --- 326 --- autonomie --- hulpverlening --- mentaal gehandicapten --- methodiek --- 364.044 --- Communicatie --- Hulpverlening --- Instellingen --- Methodiek --- Personen met een mentale handicap --- beschut wonen --- communicatie --- gedrag --- pedagogiek --- psychologie --- recht --- Mentaal gehandicapten --- Methodiek. --- Hulpverlening.
Choose an application
Maatschappelijk werk. --- Sociale agogiek --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Sociology of social care --- hulpverlening --- sociaal werk --- Social welfare methods --- Maatschappelijk werk --- Hulpverlening --- Professionalisering --- Kwaliteit --- Beroepsethiek --- Maatschappelijk werk : beroep --- Hulpverlening : professionaliteit --- 364.08 --- cliënten-welzijnswerkers --- communicatie in de hulpverlening --- maatschappelijk werk --- maatschappelijk werkers, beroepsethiek --- 361.05 --- 361.2 --- 361.3 --- Kwaliteit (proceskenmerk)
Choose an application
Evaluatietechnieken --- Exercise --- Exercise. --- Lichamelijke inspanning. --- Outcome Assessment (Health Care) --- Physical Fitness. --- Research Design. --- Gezondheidszorg. --- Health aspects --- Research --- Methodology. --- Measurement. --- Methods. --- 796.012 --- 796.012 Movement and motor functions: tests and measurement --- Movement and motor functions: tests and measurement --- Physical activity --- Warm-up --- Workouts (Exercise) --- Health --- Physical education and training --- Health aspects&delete& --- Research&delete& --- Methodology --- Measurement --- Inspanningsproeven --- Fysiologie --- Conditietraining --- Fitheid --- Sportfysiotherapie --- Bewegen --- Oefenmethoden --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Inspanningsproef --- Beweging --- Oefenmethode --- Gezondheidsopvoeding --- Plezier --- Voeding
Choose an application
Emancipatorisch opvoeden moet werkelijkheid worden in de wijze waarop de jongere en de 'opvoeder' elkaar ontmoeten. Door consequent de relatie tussen de jongere en de begeleider centraal te stellen, is de complexe interactie in kaart te brengen. Helaas worden regels overtreden. Dan is er sprake van een conflict. De negatieve ondertoon van een conflict moet worden geruild voor de waarde ervan binnen het opvoedingsgebeuren. In een conflict ontmoeten mensen elkaar vanuit hun uniciteit en eigen stijl. Een goede afloop is niet altijd zo zeker. Daarom zijn conflicthanteringsstrategieën aangewezen. Even noodzakelijk is een emancipatorisch organisatiemodel. Hoe kunnen organisaties op een 'lerende' manier omgaan met regel-en normovertredend gedrag? Tussen de verschillende opvoedingspartners, zoals ouders, collega-opvoerders enz., is een optimale afstemming van cruciaal belang. Ook hier is een methodische aanpak nodig om als 'lerend team' functioneren.
Groepswerk. --- ethiek --- Personality development --- groepsontwikkeling --- coaching --- jeugdhulpverlening --- conflicthantering --- Social welfare methods --- Social policy and particular groups --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- 321.3 --- groepswerk --- jeugdzorg --- normen --- regels --- teambegeleiding --- 364.044 --- Conflicten --- Ethiek --- Normalisatie --- Opvoeding --- Relaties --- 364.65 --- Jeugdhulpverlening --- Teambegeleiding --- gedragsproblemen --- opvoeders in de inrichting --- residentiële jeugdzorg --- Methodiek --- 376 --- 362.7 --- 362.74 --- Orthopedagogiek --- Opvoeding en onderwijs --- Coaching --- graduaat orthopedagogie --- Conflict --- Onderwijs
Choose an application
Projectonderwijs is een vaste waarde in het hoger en het universitair onderwijs, zowel om zelfsturend teamwerk te leren toepassen in de praktijk, als om probleemoplossend te leren werken. Begeleiders van studenten moeten bij projectonderwijs echter over andere vaardigheden beschikken dan bij doceerwerkvormen. Dit handboek combineert een theoretisch kader voor projectonderwijs en voor het leren en werken in groep, met een praktisch pakket van taken en vaardigheden die in projectonderwijs aan bod komen. De structuur van dit praktisch pakket is tweeledig. Enerzijds worden de verschillende aspecten chronologisch behandeld: het voorbereiden, oriënteren en plannen; de taken en vaardigheden tijdens het projectwerk; de eindevaluatie en het afronden van een project. Anderzijds maken de auteurs onderscheid tussen taak- en groepsaspecten. Zo vallen kennismaken, communiceren, feedback geven en ontvangen onder het groepsgerichte, terwijl doelstellingen bepalen, taken verdelen, afspraken maken, plannen en evalueren bij de taakgerichte aspecten behoren. Elk aspect wordt kort theoretisch toegelicht en de relevantie voor projectonderwijs wordt aangegeven. Daarnaast reiken de auteurs instrumenten, oefeningen en checklists aan die kunnen helpen om de verschillende aspecten voor projecten in het projectonderwijs op een goede manier te laten verlopen.
Projectonderwijs --- Hoger onderwijs. --- HO (hoger onderwijs) --- projectonderwijs --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Study methods --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Higher education --- Flanders --- Hoger onderwijs ; didactiek --- #PBIB:2002.1 --- #PBIB:gift 2002 --- Academic collection --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Projectonderwijs --- krachtige leeromgeving --- leren --- 489.4 --- didactiek --- 454.21 --- evaluatie --- hoger onderwijs --- onderwijsbeleid --- Hoger onderwijs --- 489.5 --- leermethoden (gez) --- 371.385 --- Begeleiding --- Evaluaties --- Groepen --- Leren --- Secundair onderwijs --- leermethoden --- studentenbegeleiding --- zelfsturend leren --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- 371.3 --- 371.21 --- zelfsturing --- Zelfsturend leren --- Leeromgeving --- Universitair onderwijs --- Onderwijs --- Leerprocessen --- Projectwerking --- Studiebegeleiding --- Zelfgestuurd onderwijs --- Didactische werkvorm --- Academisch onderwijs --- Leerproces --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In dit boek geven de auteurs een eigentijdse invulling aan deze traditionele methode. Twee criteria zijn bij de selectie van inhoud en vorm bepalend geweest : - Werkt het in de praktijk? Is het herkenbaar zowel in dienstverlenende gesprekken van 10 minuten als in langdurige intensieve begeleidingsprocessen? - Kan het de toets van actuele kwaliteitscriteria doorstaan? Diverse kwaliteitsinstrumenten worden in een afzonderlijk hoofdstuk voorgesteld.
Social casework. --- Sociology of social care --- social casework --- Social welfare methods --- Social casework --- #KVHB:Maatschappelijke hulpverlening --- sociale hulpverlening --- 321.3 --- maatschappelijk assistenten --- sociale problemen --- sociale verpleegkunde --- sociale zorg --- socio-cultureel werk --- hulpverlening --- maatschappelijk werk --- 361.50 --- Maatschappelijk werker --- Social casework (casework) --- Sociale problemen --- Welzijnswerk (hulpverlenen, hulpverlening, hulpvraag, social support) --- 364 --- 658.56 --- case-work --- integrale kwaliteitszorg --- 364.04 --- Maatschappelijk werk : casework --- Maatschappelijk werk : methodiek --- case management --- kwaliteitsbewaking (audit) --- sociale dienst --- welzijnswerk --- persoonsgericht welzijnswerk --- welzijnswerk, methoden --- maatschappelijk werk en sociale zorg - methodiek --- Methodiek --- 361.3 --- 361.12 --- 361.1 --- Maatschappelijk assistenten --- Hulpverlening --- Casestudies --- Gezondheidszorg --- Maatschappelijk werk --- Casework --- Maatschappelijk assistent --- Casestudy
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|